Frakt & Returer
Orderbekräftelse
Webbagenten i Västerås AB skickar alltid en orderbekräftelse per e-post till dig som kund på angiven e-postadress där du kan hitta ditt ordernummer och annan information. Kom ihåg att även kolla din skräppostmapp om du inte fått en bekräftelse.
Betalningsmetod
Visa, Mastercard, Klarna & Swish Vi erbjuder trygg och säker betalning.
Leveranstid
Vårt mål är, förutsatt att produkten finns i lager, att packa och skicka din beställning nästa arbetsdag efter att du har lagt din beställning. Så leverans börjar inom 24 timmar. Frakttiden (normalt 1-3 arbetsdagar i sverige) tillkommer. Även i de fall paketen ska levereras till mindre orter i norra Sverige kan du räkna med en extra dag för leveranstid. För andra länder kan det vara 2-9 dagars leveranstid. Fraktkostnad Fri frakt inom Sverige. För andra länder kommer frakten att beräknas vid utcheckning.
DHL Servicepoint/PostNord/UPS
Som speditörer använder vi oss främst av Postnord i Sverige. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar i sverige och paketet levereras till din dörr, om ingen är hemma vid leveranstillfället så levereras paketet till närmaste ombud. Om du vill hämta ut paketet hos ett annat ombud än ditt närmaste som det automatiskt hamnar hos kan du ange det i meddelandefältet när du gör din beställning. Skriv i så fall namn, gatuadress, postnummer och ort som du vill få det skickat till. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa giltig legitimation vid utlämning/leverans av produkterna. Avisering sker via meddelande till det telefonnummer som anges vid beställning och/eller via e-post om inget telefonnummer är angivet. Om paketet inte har hämtats ut 2 dagar efter den första meddelandeaviseringen kommer en andra meddelandeavisering att skickas. Om paketet fortfarande inte är uthämtat efter 5 arbetsdagar skickas en brevavisering till angiven adress. Paketet ligger kvar i 14 dagar och kommer sedan att returneras till oss. Kom ihåg att även kontrollera din skräppostmapp om du förväntar dig ett meddelande via e-post.
Outlösta försändelser
Om paketet inte hämtas ut i tid returneras paketet till oss då har vi rätt att reservera och ta ut de merkostnader detta medför, vilket är en fast kostnad på 99 kr inklusive moms för att täcka våra kostnader även för frakt och returfrakt som den extra administration detta innebär.
Transportskador
Om varan skadas under leveransen ska du be speditören att notera detta och göra en reklamation på plats. Om du först märker att varan är skadad när du kommer hem ska du kontakta oss direkt på info@djurvardsbutiken.se och ta en bild med din mobiltelefon på skadan och bifoga den i mejlet till oss.
Ångerrätt/reklamation
Du som kund har 14 dagars ångerrätt och öppet köp enligt svensk lag, vi har 30 dagar, från det att varan hämtas i butik eller på utlämningsstället har vi 30 dagars ångerrätt . Spara kvittot för att bevisa det aktuella datumet. För att ångerrätten ska gälla måste kunden kontakta Djurvårdsbutiken inom dessa 30 dagar. Varan ska returneras i originalförpackning med kvitto, i oskadat skick och oöppnad. Vid utövande av ångerrätten står kunden för fraktkostnaderna. Förbetalda returfraktetiketter går att beställa hos oss, det kostar från 49 kr och uppåt beroende på varans vikt och storlek. Kontakta oss via e-post på info@djurvardsbutiken.se eller per telefon om returetikett önskas. Vid retur står köparen för risken för eventuella fraktskador, så kom ihåg att packa varan ordentligt. Köpesumman (exklusive fraktkostnader för returen) återbetalas inom 14 dagar från det att vi fått tillbaka varan och kunnat konstatera att den är felfri.
Klagomål
Om du av en slump upptäcker något fel med din leverans, kontakta oss på info@djurvardsbutiken.se så snart som möjligt (inom 30 dagar från leverans) för reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ditt ärende ber vi dig bifoga det ordernummer som reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade vara, dina kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har hänt eller vad du är missnöjd med.
Om du av en slump upptäcker något fel med din leverans, kontakta oss på info@djurvardsbutiken.se så snart som möjligt (inom 30 dagar från leverans) för reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ditt ärende ber vi dig bifoga det ordernummer som reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade vara, dina kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har hänt eller vad du är missnöjd med. .
POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter du lämnar till oss används endast av Webbagenten i Västerås AB och ingen annan. Din e-postadress används för orderbekräftelse och för att skicka leveransaviseringar så att du kan spåra ditt paket och om du anger ett mobilnummer så får du ett meddelande via SMS när ditt paket är tillgängligt för avhämtning. Vid eventuella frågor angående din beställning kontaktar vi dig i första hand via den angivna e-postadressen. Cookies Vi använder cookies för att identifiera besökare som unika men anonyma individer. Detta för att underlätta för dig som kund, till exempel genom att varorna du lägger i din varukorg sparas ett tag för att underlätta vid framtida besök.